The Verge ha stilato una lista, le 11 cose che abbiamo scoperto sull’Apple Watch dal rilascio di WatchKit, il tool che permette agli sviluppatori di creare applicazioni per l’Apple Watch. Appare evidente che almeno a questa prima iterazione il device sarà — quasi sempre — totalmente dipendente dall’iPhone:

In Apple’s own words, Watch apps extend iOS apps. “You begin your Watch app development with your existing iOS app, which must support iPhone.” That’s in part because Watch apps’ processing power is all coming from the iPhone. Apple says that “as the wearer interacts with the Watch App, Apple Watch and iPhone pass information back and forth. Taps and other messages from Apple Watch cause code in your WatchKit Extension [e.g. iPhone] to execute.”

Another key phrase from Apple’s documentation: “A Watch app complements your iOS app; it does not replace it. If you measure interactions with your iOS app in minutes, you can expect interactions with your Watch app to be measured in seconds.” The lone exceptions right now are dates, times, and timers, which do not need to call back to your iPhone.

Altra scoperta interessante: le applicazioni dovranno essere responsive, ovvero adattare il loro layout a differenti schermi, in automatico. Il che potrebbe farci supporre che Apple abbia intenzione (o comunque valuti) di introdurre nuove e diverse dimensioni dello schermo, in una futura versione del prodotto.